Ms. N00b

Fina flickor sover i äkta päls

Posted in Uncategorized by msn00b on 24 november 2009

Linda Skugge undrar vad läsarna har på sig när de sover.

Jag sover i ett tunt lager av knäferpäls med en gigantisk sambohand på låret och en mer koncentrerad, flåsande form av knäfer draperad på kudden runt mitt huvud.

Förvisso mycket mysigt men lite…varmt.

På morgonen när jag vaknar dricker jag mitt kaffe, även det med lite knäferpäls i. Jag klär på mig kläder täckta av knäferpäls och finns det inte hundhår i smöret så har jag garanterat hundhår i trosorna. Det är nämligen hundhår överjävlaallt. Jag har hundhår mellan tänderna när jag vaknar och jag har hundhår i håret.

Den som ens andas något om att ”det väl bara är att dammsuga” får på käften. Lev en månad med min hund så kan vi ta den diskussionen sen.

Detta är ingen vanlig päls. Den är t ex inte bara ullig eller styv, den är både och beroende på vilken del av hunden som fäller för tillfället.

Den är magisk, den är intelligent and it’s out to get me.

 

 

 

 

 

 

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 24 november 2009 at 11:07 e m

    Oh noes, Slemmet!

    Mamma visade mig den filmen när jag var typ 7… hade mardrömmar tills jag var typ… 17… minst…

    Ush den var läskig.

  2. msn00b said, on 24 november 2009 at 11:33 e m

    hehe i know! Samma här🙂 Den och Stephen Kings ”it”, shit jag är fortfarande rädd för clowner, obehagliga jävlar.

  3. Anna said, on 25 november 2009 at 8:23 f m

    Glöm inte Mumintrollen!

    Mamma fick alltid hoppa över sidorna med Morran.

    *ryyyyys*

  4. plasmider said, on 25 november 2009 at 9:08 f m

    Känner så väl igen det där med mutanthår, jag kan inte längre avgöra om det är hund, katt, häst eller faktiskt ifrån kossorna. Den kompotten blandar vi en aning med hö. Dusch hjälper inte, man tvättar av 50% gnuggar av 25% på handduken och resten får vara kvar som skyddande lager.

  5. Gabbi said, on 25 november 2009 at 11:23 f m

    Kan bara nicka instämmande och blänga på min ”Ventriver” som ligger på mina fötter och ser ullig ut. Man är h e l t j ä v l a c h a n s l ö s mot hundhåret. Chanslösare än SAAB.
    //Gabbi

  6. msn00b said, on 25 november 2009 at 11:39 f m

    @Anna – såhär i vuxen ålder är dock själva mumintrollen ganska obehagliga hehe

    @ Plasmider – Men eller hur? För att inte tala om håret som sitter på handduken som man liksom lägger tillbaka när man torkar sig efter duschen… uuuurk

    @Gabbi ä- ohhh vad är en Ventriver? Och jo, chanslös är ordet, lika bra att embrace the moment och njuta av att man iaf alltid är varm😀

  7. Gabbi said, on 26 november 2009 at 11:24 f m

    Haha, min dotters ord för retriever. Vi har en golden…
    //Gabbi

  8. msn00b said, on 26 november 2009 at 12:20 e m

    Ahhh jo nu minns jag faktiskt, tror vi pratat om det förut🙂


Kommentera

