Ms. N00b

Katharsis

Posted in Uncategorized by msn00b on 20 november 2009

 

I mitt huvud är det skinande rent på golven, allt är undanplockat och ljusen står tända på bordet. Tacopajen står och svalnar, kladdkakan med kärleksmumsglasyren ( ‘casue who are we kidding, really? Kärleksmums är helt meningslöst så när som på glasyren, fuck sockerkaka liksom) likaså och själv glider jag runt, välsminkad med nytvättat hår i en oversized herrskjorta med smakfulla men sexiga underkläder. Vinet är upphällt, hunden sover och sängen är bäddad.

I verkligheten är det enda som är oversized mina jeans (vadå då? Sjukt bekvämt ju), från golvet skulle man kunna skrapa ihop minst tre knäfrar och maten finns än så länge bara i mitt eget huvud, vinet står i tryggt förvar på systemet och det närmaste jag kommit smink idag är Maybellinereklamen på TV.

Men ibland har man det helt enkelt för bra för att orka konstra till det. Jag kom på mig själv med att stå och dansa i vardagsrummet idag. Saker jag velat få påbörjade har tagit form i mitt huvud och jag har spenderat flera timmar med min vän i telefonen utan att få minsta tillstymmelse till huvudvärk,  jag har suttit flera timmar i solen med en underbar bok och bara njutit och i ärlighetens namn finns det roligare saker att göra än att dammsuga.

Life is good damnit.

Vi behöver inte leta fel i varandras liv i någon form av missriktad omtänksamhet jämt. Man får må bra, skratta högt och dansa fastän det kanske finns jobbiga saker i livet. Det ä också en form av styrka. För att låna en replik från anonyma alkoholister ”styrkan att acceptera det jag inte kan påverka”. Styrka att kunna finna det goda i livet. Styrkan i att faktiskt skita i vissa saker och get on with your life. Styrkan att göra lemonad av citroner och det mina vänner det är överlevnad. Det är att ha en bred syn på livet. För nej, det hjälper inte att gräva ner sig i skit, särskilt inte när den skiten består av saker du inte kan påverka. När orsaken till problemet ligger utanför dig själv och du bara kan titta på.

Jag väljer den soliga vägen så ta mig fan.

 

 

Kommentera

