Ms. N00b

When in doubt, sminka dig

Posted in Uncategorized by msn00b on 16 november 2009

 

En sak som kanske inte så många vet om mig är att jag är hyfsat manisk när det gäller smink. Alltså inte mitt utseende, jag kunde inte bry mig mindre om hur jag ser ut 99% av tiden (besök hos tilltänkt släkt samt anställningsintervjuer undantaget) däremot är smink ett alldeles utmärkt pansar. No way in hell att jag fulgråter om det kommer resultera i svidande mascara i ögonen eller utsmetade ögonbryn, jag blir sjukt mycket mer samlad i de flesta situationer om jag känner mig lite extra snygg. Skitfånigt men så är det. Hur det sedan går ihop med att jag lätt kan spendera en vecka i A’s kalsonger, ett par raggsockar och tio år gamla glasögon fattar inte jag heller, jag erkänner, jag är konstig. Hursomhelst har jag av naturliga skäl därför varit spacklad som fan den senaste veckan. På sjukhus, vid frukostbordet för att inte tala om när jag skakande av nervositet skulle styra Bubblan hela vägen från Särö till Malmoe/ö/whatever.

Men ppl, paniken PANIIIIIKEN när jag skulle packa upp min resväska imorse och insåg att mitt älskade Jane Airedale mineralpuder är slut, kaputt, finito. Här behövs påfyllning deluxe snarast! Problemet är bara att jag befinner mig i tootikki. Här finns inget mega Åhlens som har allt (hell, de säljer inte ens Dermalogica här utom hos hudterapeuter och de har bara megaflaskor), här finns inga vänliga damer på NK som kastar sig för mina fötter med drömmar om en fet säljprovision när de känner igen den glödande köparglädjen i mina ögon. Kort sagt, I’m screwed.

Så jag tänkte att jag skulle slå två flugor i en smäll. Dels spara lite pengar för nej jag behöver faktiskt inte lägga 800 spänn på ett puder och dels kunna undvika att gråta ihjäl mig framöver. Därav min konvertering till I.d. bare minerals, nu är bara den stora frågan var i hela helvete jag hittar ett ställe att shoppa upp mig på det eftertraktade pulvret eftersom jag fortfarande befinner mig  i tootikki.

Någon som kan hjälpa tant hitta nytt knark?

 

 

 

 

 

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. divafabulous said, on 16 november 2009 at 9:19 e m

    Men hjärtat, de haar både Jane iredale och id runt varje gathörn? Det är fan lättare att få tag på än loreal, alltså, det är verkligen överallt.

  2. divafabulous said, on 16 november 2009 at 9:22 e m

    http://www.janeiredale.se/kundsok/kunder.asp?sokord=i&soksufix=l%E4n här är en lista på registrerade återförsäljare. Kräm t.ex. ligger borta vid Caroli och de jobbar med dermalogica så de säljer det också. (sen har jag sett det alltså, literally runt varje gathörn men listan där är ett bra utgångsläge)

  3. msn00b said, on 16 november 2009 at 10:24 e m

    Men oooo du är ju bara för bra! Och jag är uppenbarligen för trött för annars hade jag ju fattat att jag borde ringt dig och frågat direkt. Nåja, tur att jag är söt när jag nu inte är särskilt smart. Vid närmre eftertanke tar ja nog och plingar dig på stört😀

  4. msn00b said, on 16 november 2009 at 10:25 e m

    *tvångstanke*

    jaG, inte ja.

  5. Liz said, on 17 november 2009 at 10:35 f m

    förresten, apropå Megaåhlens och Dermalogica, har du missat åhlens city på gågatan (mellan gustav och stortorget?) alltså mega är det kanske inte men definitivt tillräckligt stort för min smak och då är jag kräsen.

    Just dermalogica säljs dessutom överallt, det var liksom mitt största bekymmer att hitta hudterapeut här (innan jag fann min A i världsklass hon är … ahh.. *saknar ord*) för alla använder för fan dermalogica och jag tål inte oljan i rengöringen.

    Du och jag får promenera runt mer!

  6. ina said, on 17 november 2009 at 11:22 e m

    Finns ”på plats” imorgon från 09.30 och fram tills jag känner för det, ifall tösen har vägarna förbi ”området”. Sms:ar dig på förmiddagen ifall du nu är i närheten.

  7. ina said, on 18 november 2009 at 12:11 e m

    Äh, det blev inget. Rök ihop med tanten, blev förbannad och gick hem!

  8. msn00b said, on 18 november 2009 at 6:49 e m

    åh typiskt att jag inte såg det här förrens nu, det blev ju storm så jag skyndade mig hem för att hinna men nästa gång? trist att du rök ihop med tanten:-/

  9. msn00b said, on 18 november 2009 at 6:50 e m

    dodgy, jag må vara en n00b (so what else is new?) Men du min allr käraste, du åker på att laga middag igen.
    ÄGD

  10. ina said, on 19 november 2009 at 1:01 f m

    Bara säg till när du är där nästa gång, jag har ju nära och jobbar mest på uppsatshelvetet nu. Hon var faktiskt en riktig subba idag, satt och surfade på sitt kontor fast vi stämt träff för handledning och menade att hon hade mailat mig att vi skulle träffas på hennes kontor så HON hade undrat vart fan JAG var. Hade hon mailat mig det så hade jag väl gått till kontoret och inte salen som vi har varje onsdag hela terminen…. DUH!

  11. msn00b said, on 19 november 2009 at 11:06 f m

    Hehehe mjo, lärare är ett folk och de bor i ett eget land…


Kommentera

