Ms. N00b

Tant observerar

Posted in Uncategorized by msn00b on 03 november 2009

Vet ni vad jag hatar?

1) Människor som går och tafsar på det färska brödet i mataffären. SLUTA genast!

2) Människor som ”tvättar” sina barns händer genom att stoppa dem i munnen. gaaahh så äckligt, jag dör! Om det finns en sak som är jääääävligt säker så är det att barns händer garanterat har varit i något riktigt sunkigt de senaste 5 sekunderna. Någonsin undrat varför alla bebisar har sorgkanter under naglarna? Mmm just det, vad har bebis alltid med sig som är brunt? Mmm just det.

Åh gud. Det är när jag tänker på sånt här som jag typ aldrig vill ha barn och om jag ändå skaffar barn så skall de få plastpåsar på händerna och jag kommer köpa 3 miljoner nappar för jag vääääägrar att ba’ ”nejmen OJSAN mitt barn tappade sin napp i en hög med hundbajs, men jag har en JÄTTESMART idé, om jag stoppar den i MIN mun FÖRST så blir den ren igen”. När man tänker på sådana scenarion är det egentligen rätt konstigt att folk skaffar barn ö h t. Eller varför de bryr sig om att borsta tänderna. Eller varför konsumtionen av handsprit har stigit så mycket när vi ändå stoppar hundbajs/gatusmuts/Icagolvs-nappar i munnen.

Men konstigast av allt är nog människor som har jobb, hus, bil, familj, vänner och ”sedan kopplar av” med att spela Sims.

Jättekonstigt faktiskt.

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Drottningen said, on 03 november 2009 at 12:27 e m

    Krypet har sorgkanter under naglarna, men inget brunt med sig. Amning ger senap, så ingen kan ens gissa vad han har under naglarna. (ja, förutom hud från mig då möjligen eftersom han klöser mig som en ilsken katta). Hur som helt absolut ingenting som jag under några som helst omständigheter stoppar i munnen. Fy fan

    Och vad gäller napp.. äh.. man måste inte ge ungarna napp heller om man inte vill.

  2. plasmider said, on 03 november 2009 at 3:47 e m

    Skulle aldrig i min vildaste fantasi stoppa varesej min sons händer eller (då han hade) napp i munnen, tro mej, jag VET var dom har varit. Hundens mun är en av dom mildaste ställena. Man kan ju faktiskt ha barn utat att börja slicka på icagolv eller hångla med hunden, jag överlämnar det åt barnet, han gör att mycket bättre jobb på det än jag.

  3. Erika said, on 03 november 2009 at 4:08 e m

    Ahahaaaaahahahahahahahahaha!!!! Jag dör, du är bäst. Vad har dom med sig som alltid är brunt!!

  4. Liz said, on 03 november 2009 at 4:11 e m

    Jag avskyr spottande människor. HATAR rent ut sagt. Såna som spottar lite varstans omkring sig utomhus (för allt som är utomhus är ok ju? det är ju bara lite saliv? eeeehhhwwww!) och kan typ gå och harkla sig i femton sekunder så man hinner bli fullkomligt vettskrämd vid tanken på att det där kan landa på ens d&g-pumps. Dö, era oversizade mikrober dö.

  5. Ninde said, on 03 november 2009 at 7:19 e m

    Amen fy…ha ha. Hur tänker man när man försöker tvätta händerna genom att stoppa dem i munnen? Ungefär lika clever som föräldrar som förvarar barnens napp i sin egen mun. Eller folk som petar sig länge o grundligt i näsan på allmän plats. Numera kan man ju alltid hoppas att Svinflunsan/evolutionen sållar ut de sistnämda lite. He he he..

  6. Stina said, on 03 november 2009 at 10:45 e m

    ha ha ha ha, störtskön!
    Jag måste tyvärr känna mig extremt träffad🙂 Fast hade nappen ramlat i hundbajs så tror jag till och med jag hade vägrat, men visst,asfalt, grus, sand och gräs som man ju inte vet VAD det innehåller iofs, DET pular jag med lätthet in i min mun.
    Fast jag är nästan aldrig sjuk heller, lite skit rensar faktiskt kroppen…

  7. Ninde said, on 05 november 2009 at 11:54 f m

    Stina: Sant att lite skit rensar kroppen på oss vuxna. Att inte förvara nappen i en vuxen mun mellan gångerna har mer med spridningen av karies och sånt till barnet att göra..;)

  8. msn00b said, on 05 november 2009 at 12:05 e m

    Drottningen: Senap? Ohh bad mental image. Ang nappvalet nej det har du faktiskt jävligt rätt i, hur gör ni använder ni napp?

    Plasmider: hehe indeed

    Erika:❤

    Liz: Flytta till Singapore, där får man 800 spän i böter om man spottar på gatan. Bättre klimat har de också, och fler designeraffärer. Tror du hade trivtsypperligt i Asien🙂

    Stina: hehe nej jag erkänner, jag tror väl inte egentligen på allvar att någon stoppa en hundbajsnapp i munnen, det är mer själva känslan av att jag tycker det är så ironiskt att vi skall akta oss så jävla mycket för svininfluensa men det är ok att slicka på ett golv liksom🙂

    Ninde: Allvarligt? Shit vad coolt, för att itne tala om läskigt. Jag hade helt ärligt ingen aning om att det kunde "smitta" så.


Kommentera

