Ms. N00b

När tant drar på tur

Posted in Uncategorized by msn00b on 31 oktober 2009

Ok som ni vet så köpte vi bil igår, so far so good.

Idag skulle det lilla fanskapet få vinterdäck och eftersom A befiner sig på sitt kontor på dagarna så skulle jag få äran att ta ut pärlan i friska luften alldeles själv. I princip första gången jag kör bil ensam sedan jag körde halkan… Nåja efter ett par timmars pepptalk i telefon med Plasmider samt den ömma modern packade jag handväskan och begav mig ner i parkeringshuset.

DOOM DOOOOOOOOOM

25 minuter senare ringer jag hulkande min A och säger att han måste boka om däcktiden för jag kommer inte ur det förbannade parkeringshuset eftersom vinkeln till rampen är 90 grader och lutning på rampfan är 45grader, lägg därtill att det dels är sjukt trångt innan rampen eftersom ett volvofanskap inte fattat att man skall ha bilen I rutan och inte framför samt att knapphelvetet till porten inte går att nå innifrån bilen. Det gick heller inte att öppna dörren eftersom det är utskjutande betongkanter på rampen precis där. Tillslut häver jag mig ut geom fönstret på bilen, tar spjärn mot taket och ligger alltså utanpå bilen för att trycka på knappen och får upp porten. Då kommer en annan bil och börjar köra in så jag fick börja om från början igen… Jag darrade benen så att kopplingen for som en studsboll…

MEN JAG TOG MIG UT.

Nåväl so far so good, jag pep iväg till däckfirman och eftr enbart tre felkörningar, två kärringstopp, blivit omkörd på insidan 3 gånger samt blivit tutad på åtminstone fyra så var jag framme. Däckkillarna konstaterade snabbt att jag behövde en cigg och en kopp kaffe och försåg mig med det inom loppet av 4 sekunder efter att de lagt ögonen på mig och mina skakande knän. Sedan konstaterades det också snabbt att jag inte alls fick köra mer med däck i bakluckan, tre oroliga däckkillar vinkade således av mig när jag körde iväg mot A’s jobb, i helt fel riktning men det är en annan historia.

Väl där sjönk jag ihop på en stol och reste mig inte på två timmar eftersom jag helt enkelt inte vågade.

Sedan skulle resten av dagens ärenden avslutas. Nu med trygga A vid min sida kändes det bättre, vi skulle trots allt inte så långt och vi hade vägbeskrivning så vad kunde gå fel? En timme senare kör vi fortfarande runt runt runt i Malmö och har ingen aning om var vi är och då skall man veta att det tar 25 minuter att korsa den här stan. Ytterligare en timme senare gav vi het enkelt upp och åkte hem igen and let me tell you att det var banne mig inte jag som parkerade bilen i garaget.

Imorgon blir det nya äventyr!

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. plasmider said, on 31 oktober 2009 at 11:13 f m

    Ha ha, historien är lika rolig att läsa som att höra, jag skrattade hela vägen hem till M igår av ditt lilla äventyr och blev mycket mindre skärrad över mitt. Du får mej verkligen att se saker i rätt perspektiv. Trots allt så klarade vi ju oss alla hyfsat helskinnade genom gårdagen.

  2. msn00b said, on 31 oktober 2009 at 11:44 f m

    Jag är glad att jag kunde få dig att skratta gumman, jag tror både du och jag blev av med ungefär ett ton stress och muskelanspänningar genom den där srattattacken. Och det är ju det som är så härligt, hur jävligt det än är, hur rädda vi än var, hur hopplöst det än kändes så blir det i efterhand ganska kul.
    Men varför sitter jag här och skriver? Lika bra att ringa dig 🙂

  3. Anna said, on 31 oktober 2009 at 6:32 e m

    Bilen är din vän…

    Du vill tycka om bilen…

    Den älskar att vara i garaget där det är varmt och skönt och den inte behöver springa omkring i regnet.

  4. msn00b said, on 31 oktober 2009 at 6:46 e m

    ohhh yes indeed, you have a very good point. Aww nu blev jag mammig för bilen istället 🙂

  5. karolina said, on 01 november 2009 at 12:20 f m

    Argh… min framljus dog

    (låter nästan som framstjärt tihihihih)

  6. Ina said, on 02 november 2009 at 11:00 e m

    Det ÄR läskigt när man ska börja köra själv!


Kommentera

