Ms. N00b

brum brum

Posted in Uncategorized by msn00b on 25 oktober 2009

Är så trött så att ögonen går i kors men ändå inte riktigt färdig för sängen, är pirrig och glad i hela kroppen samtidigt som jag är apnervös.

Skall jag vara vuxen och köra bil på egen hand? Som i helt själv?

Jag skall berätta en hemlis. Sedan jag var ungefär 16-17 så har jag haft en återkommande mardröm; jag sitter i en bil som kör framåt i krypfart och närmar sig något oundvikligt och jag hittar inte bromsen. jag far runt som en liten apa i bilen och trycker på alla knappar och drar i en massa spakar men inget händer sen vaknar jag.

Att köra bil har för mig alltid varit den yttersta formen av ansvar och vuxenhet, att bestämma vart man skall och sedan bara ta sig dit. Att se mig själv sådan ligger ganska långt ifrån min självbild. Jag som helst vill sitta med näsan i en bok eller titta ut genom fönstret. Jag som nästan alltid svävar iväg i tankarna så totalt att jag går helt fel eller gör något helt annat än det jag tänkt mig. Jag som snarare tänker ”awww” när jag ser en älg än ”bromsa!”.

Man kanske skulle ta tåget ändå?

Herregud.

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. plasmider said, on 26 oktober 2009 at 12:16 f m

    Bromsa älskling !
    Eller kör på och se till att ha gott om plats i bagaget, älg är väldigt gott… Rammar du den med full fart så mörar du ju till köttet en aning också, ni tänkte väl helförsäkra när ni väl hittar en bil iallafall?
    Eller också tar du bara din lilla nya leksak och tuffar ut i skogen till mej så kan jag bjuda på älgstek.

  2. Ina said, on 26 oktober 2009 at 2:37 f m

    Snälla darlingen skulle jag kunna få be dig att ta bort länken till min gamla blogg och ersätta med den nya? Eller bara ta bort den gamla om du hellre vill det?

  3. msn00b said, on 26 oktober 2009 at 8:45 f m

    Klart jag kan🙂

  4. Gabbi said, on 26 oktober 2009 at 10:17 f m

    Men exakt! Precis så har jag alltid känt också. Det yttersta ansvaret, ungefär som att ha barn🙂.
    Jag KAN inte ta lätt på dessa saker.
    Och tänk, jag måste köra bil – jämt – för här i Skellefteå går det inga tåg.
    Ever. *grina*
    Hur jävla tragiskt är inte det? *Bygg Norrbotniabanan, please?*
    //Gabbi *som höll på att köra på en osynlig cyklist i morse och fortfarande darrar lite…*

  5. divafabulous said, on 26 oktober 2009 at 10:37 f m

    Brrum brumma hem till mig! Jaaa! Bra plan! det gillar vi! Yaaay! (förtydligande: utrymmet för ifrågasättande här är noll)

  6. msn00b said, on 26 oktober 2009 at 11:32 f m

    gabbi: åhh vad skönt att jag inte är ensam! Och jo det är ta mig fan tragiskt, särskilt med tanke på bensinpriserna det är ju knappast storstadsbor som drabbas liksom…

    Liz: Klart jag ska🙂 Framförallt så är det ju inte så mycket trafik på kvällstid och det gillar vi🙂

  7. divafabulous said, on 26 oktober 2009 at 1:55 e m

    Ja. Och det finns alltid parking borta vid mig. Alltid.

  8. Ina said, on 26 oktober 2009 at 5:39 e m

    BRUMMA UPP TILL MIG!!!!!!!!!!!!!!

  9. msn00b said, on 26 oktober 2009 at 6:24 e m

    Will do darling, på onsdag till och med (dock med tåg). Måste dock vara hemma igen redan vid fem för att hinna iväg på hundträning så jag vet inte om jag hinner fika tyvärr:-/ Men nästa måndag annars? Då har jag ju hunden med mig i bakluckan så är ag inte inte alls lika stressad🙂

  10. Ina said, on 27 oktober 2009 at 3:15 f m

    Jag ligger på röntgen nästa måndag (2 nov) uuuh.. =( TYdligen blir man dålig av kontraströntgen så jag vågar inte säga att jag ska göra något den dagen.

  11. msn00b said, on 27 oktober 2009 at 8:34 f m

    Aj, jag läste om det men missade att det var just den dagen (uuuuuu) vet att mamma kontraströntgades för några år sedan och har för mig att hon mådde rätt kass framförallt eftersom hon inte fick äta och helst bara dricka genomskinligt Se till att handla ordentligt innan och kolla upp exakt vad du får och inte får åta/dricka för att stå där i affären när man är så hungrig att man håller på att svimma är ingen hit…

    Hoppas du mår bättre snart gumman, håller alla tummar jag har.

  12. Ina said, on 27 oktober 2009 at 9:01 e m

    Det står att jag inte får äta eller dricka eller röka (aaaha) eller nånting 2 timmar innan och eftersom det är 9.40 jag ska vara där så blir det ju en väldigt tom mage. Jag ser inte fram emot det =(


Kommentera

