Ms. N00b

När tant blir ful i mun och går i barndom

Posted in Uncategorized by msn00b on 23 oktober 2009

Men HERREJÄVLAGUD vad jobbigt det är att köpa bil!

Här trodde jag att det var pilligt att ränna frram och tillbaka osm en tok och förhandla räntor både upp-, ner- och i sidled. Jag trodde den jobbiga biten var över but nooooooo

Först in på scen är  bytbil.se där fantasifulla bilförsäljare benämner utgångna (cause they were craaahaaap) modeller som ”limited edition” och tycekr att det är överkurs att lägga ut en bild på fanskapet. eller varför inte stjärnskotten som haft bilen avställd sedan i mars 2008? Eller bilarna som haft åtta ägare på tre år? Jomenhejsan. Eller snarare hej-fucking-då.

Vidare ut på blocket (men snälla någon, SKJUT mig, eller fuck me senseless bara jag slipper se eländet). Eller vad sägs om mannen som försöker sälja sin avensis från 2003 för 103 000. Att bilen inte besiktigats sedan april 2008 är tydligen inte något att ta med i beräkningen. Eller ja, den nuvarande ägaren verkar inte tycka det iaf, för bilen är inte avställd. Bra där grabben, starkt jobbat! Ellr han som försöker sälja en leasad bil?

Alltså missförstå mig inte, jag är skitglad att vi skall köpa bil och hela kitet men det var liksom lättare när Barbie skulle få sin röda cabbe anno tidigt 80-tal. När ingen förväntade sig något av mig och det framförallt inte var en hemlis att jag under det där tunna lagret fernissa fortfarande egentligen inte är så mycket mer än den där lilla tjejen i flätor med skrubbsår på knäna trots att jag både pensionssparar och har klippt av mig håret sedan många år.

Helst av allt vill jag nog fortfarande bara ha en ponny och lördagsgodis.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. plasmider said, on 23 oktober 2009 at 11:30 e m

    M har godis och jag har hästar… komsi komsi…
    Kolla in ford mondeo, har hört att det är mycket bil för lite pengar.

  2. msn00b said, on 24 oktober 2009 at 9:02 f m

    ja du skoja inte, jag var såhääääääär *måttar med fingrarna* nära att tvinga A att åka och kolla på en bil i uddevalla idag bara för att det var nära till dig. Eller mja, men närmare än skAUne iaf.

  3. karolina said, on 28 oktober 2009 at 3:21 f m

    yay
    en ponny
    jag vantar fortfarande


Kommentera

