Ms. N00b

tant fattar inte

Posted in Uncategorized by msn00b on 18 oktober 2009

Sanna Lundell skriver:

”vilken satmorsa jag känner att jag har varit i dag…Det har uppstått situationer som fått mig att gå upp i falsett alldeles för många gånger. Här har ni ett axplock: Iggy släpper min hand och springer rätt ut i gatan för att hinna med bussen – själv. Iggy ligger i Stadsmuséets entré, viftar med händer, fötter och hela sitt galna hår och skriker upprepade gånger: vill inte ha pannkakor. Samma blondin river ner ett helt ställ med dextosol och tuggummi på Seven Eleven. Utflykten avslutas med att han snattar inte bara ett utan tre äpplen på grönsaksaffären och hinner ta tuggor på två av dem…”skulle bara smaka lite” .”

Är det bara jag som tycker att inlägget kanske borde inletts med ”Gud vilken satunge mitt barn var i dag” ?

Jag fattar inte. På riktigt, I don’t fucking get it. Varför tycker föräldrar att de är dåliga föräldrar om de blir arga när deras barn beter sig illa?

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Drottningen said, on 18 oktober 2009 at 11:50 f m

    nej, det är inte bara du

  2. msn00b said, on 18 oktober 2009 at 7:37 e m

    åhh återigen påminner du mig om att man itne nödvändigtvis måste bli sådan som jag fasar för att man blir när man skaffar barn. Fucking härlish. För ja, jag blir med jämna mellanrum lite orolig när jag ser föräldrar omkring mig. Tack!

  3. Ninde said, on 19 oktober 2009 at 9:44 f m

    För att det är fult att sätta gränser för sina barn enligt dagens föräldrapolicy?

  4. msn00b said, on 19 oktober 2009 at 11:01 f m

    it’s bloody weird, that’s what it is

  5. Liz said, on 19 oktober 2009 at 11:46 f m

    Men det är ju baaaaaaarn! Tääänk på baaaarnen! Baaaaarn ska få vara baaaarn! *infoga kräkstecken här*

  6. Anna said, on 19 oktober 2009 at 2:15 e m

    kan det vara för att man som förälder tror att barnens beteende visar hur man har (eller inte har) uppfostrat dom? jag har ingen aning, jag brukar inte tänka så utan räknar kallt med att folk ska förstå att jag är världens bästa mamma eftersom jag inte ger med mig de få gånger sonen börjar skrika eller uppföra sig konstigt in public. japp, jag är rätt nöjd med mina parenting skills, so sue me🙂

    förresten, jag har supit bort lösenordet till din blogg. jag har haft det i huvudet förut men nu är det puts väck. maila det igen, sweetie?

  7. msn00b said, on 19 oktober 2009 at 8:25 e m

    Jo men så verkar du ju också vara en vettig människa🙂


Kommentera

