Ms. N00b

Vad är det för fel på folk?

Posted in Uncategorized by msn00b on 12 oktober 2009

Men alltså…den här dagen?

Försöker skaffa oss en garageplats inför stundande vinter och bilköp. Ringer runt till de olika parkeringsbolagen, får flera förslag det ena tokigare än det andra. Eller vad sägs om Carparks fina och nogot..ehh..innovativa affärsidé?

Säljaren: ”jovisst, jag kan fixa en garageplats till dig. 630 kronor i månaden ett stenkast från din port”

jag: *jublar inombords*

Säljaren: Men det är en oreserverad plats

jag: Hur menar du då?

Säljaren: jo, att om det blir fullt så får du parkera någon annanstans

jag: Du menar att jag skall betala för en parkeringsplats som det  inte är säkert att jag får lov att utnyttja om någon annan hinner före?

Säljaren: *skrattar nervöst* ja, jo så kan det ju bli, men det händer säkert inte dig.

Jag: ok men hur många platser finns det i garaget och hur många av dem är uthyrda då? Alltså är det ett underskott på platserna i förhållande till hur många hyresgäster det finns?

Säljaren: Det kan jag inte svara på

Fantastisk kundservice där måste jag säga… så det blir det lite dyrare Stena alternativet men det får det banne mig vara värt. Betalar jag för en plats så är väl självklarheten i nyttjandet av den det minsta man kan begära…

Lite senare när jag njuter av de sista solstrålarna jag lär få se under det här halvåret så ringer telefonen och en människa presenterar sig som en kollega till mig. Anledningen till att hon ringer är att hon vill sälja mig hudvårdsprodukter från ett ökänt amerikanskt märke och har skickat mig ett mail med en inbjudan till detta säljmöte som jag inte svarat på.

Ursäkta, men i vilken värld är det ok? Vi känner inte varandra och hon beter sig som om det är jag som betett mig illa när jag inte svarat på hennes reklamutskick och då ringer hon mig istället för att försöka få mig till mötet på så sätt? WTF?

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 13 oktober 2009 at 11:15 f m

    Ha ha vilken idiot. Har själv garageplats i ett attraktivt område. Ska nog börja hyra ut den också. Oreserverat givetvis. Står jag där får de vackert ställa sig någon annanstans, he he😉

    Och folk som ska kränga en massa skit till vänner och mer eller mindre bekanta/kollegor går bara bort:/

  2. msn00b said, on 13 oktober 2009 at 11:21 f m

    hahaha klockrent, undrar om någon skulle nappa på en sådan annons om man lade ut den på blocket? Hehehehehe.
    Ang kollegan så talade jag lite senare med min chef och passade på att fråga om hon också hade blivit tillfrågad eftersom det tydligen gått ut som massmail till alla (hehehehehehehhe i’m evil)

  3. Ninde said, on 13 oktober 2009 at 12:21 e m

    Oh. You’re evil. I’m impressed!😉

  4. Ninde said, on 13 oktober 2009 at 12:22 e m

    ..och jag tror säkert någon dåre skulle vara desperat nog att nappa på en sån garageannons. Kanske inte på blocket. Men i Veckans Affärer/Svd etc..;)

  5. DivaLiz said, on 14 oktober 2009 at 3:32 e m

    Alltså, sett till att jqag fick vänta i nitton brutala månader på min oreserverade jävla öppna parkeringsplats så jo, det finns nog pengar att hämta där🙂

  6. DivaLiz said, on 14 oktober 2009 at 3:33 e m

    Och inte fan hjälpte det att flörta skamlöst med kvinniskorna på p-jävla-malmö heller. Kvinniskor = füü.


Kommentera

