Ms. N00b

Tant i medvind.

Posted in Uncategorized by msn00b on 09 oktober 2009

Uppe vid halv nio och tränade med lilla M i Rörsjöparken. Hon fixade platsläggning med 8 m avstånd och väntan i 45 sekunder utan distraktioner (kanske inte låter så mkt men vi har aldrig tränat det förut) och även att gå på spår och hålla sig i kärnan av spår  i ett par meter utan distraktioner, kommer det däremot andra hundar ja då är koncentrationen som bortblåst. Men med lite träning så kommer det gå bättre, just nu är jag glad över att hon använder näsan istället för ögonen och är koncentrerad under störnignsfria stunder, att klara det med störning kommer nog ju mer vi övar på det särskilt om jag jobbar på med kontaktövningar. Efter att ha kikat på de andra i sachäferklubben häromdagen så har jag gett mig fan på att det där skall vi också klara. Svårast av allt kommer nog att vara att jobba upp kontakten så att fokus är på mig och uppgiften trots att det är andra hundar i närheten. Att lära henne att gräsplaner som  t ex Limhamnsfältet är till för att springa fritt och busa med andra hundar var väl kanske inte det smartaste jag någonsin gjort nej… Så nu är det träning som gäller!

Efter morgonträningen fick jag för första gångenn på länge en hel del skrivande gjort. Sjukt skönt att faktiskt komma igång även om jag fortfarande känner att det är lite segt i huvudet och jag inte är helt hundra på vartåt jag är påväg. Men med skrivande som allt annat så gäller det ju att sätta sig ner ändå. Att utsätta sig för det jobbiga så att man kan komma förbi det.

Nu väntar en skönt helg med bilkörning, goda vänner och ytterligare skrivande och på söndag blir det spårträning på schäferklubben i Sturup (Skurup, Sturup? Jag har ingen aning om vad det heter, ute vid flygplatsen iaf).

Det är så skönt att äntligen ha hittat lite höstenergi! Under hela Augusti var jag så vansinnigt orkeslös och orkade knappt mer än att skriva lång listor på saker jag borde göra men som aldrig blev av så nu hoppa jag att jag lyckas behålla energin jag har hittat nu.

Herregud.

Det går verkligen inte att skriva glada inlägg utan att låta som en amerikansk tonåring på tjack.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lilla My said, on 20 oktober 2009 at 3:12 e m

    Älskling, du är som en amerikansk tonåring på tjack🙂 Vi tycker om dej ändå…


Kommentera

