Ms. N00b

För vi skall ha gäster nu igen och jag städar och då ser man saker man inte tänker på annars.

Posted in Uncategorized by msn00b on 02 oktober 2009

 

Jag har ett ganska fint hem just nu. Visst, vi behöver en bit gardinstång till vardagsrummet (men jag vägrar faktiskt att åka till Rusta utan bil så det får fan vänta), hade gärna haft en matta i vardagsrummet och klätt om fåtöljen vid bokhyllorna. Hade också gärna matchat sängkläderna med gardinerna i sovrummet, satt glasdörrar på sovrumsbokhyllan och hittat den perfekta lampskärmen till mormors ärvda lampfötter i kinesiskt porslin. Ett nytt diskställ (men är det inte skitsnyggt har jag hellre vårt gamla trasiga, jag vägrar köpa fula saker)

Men framförallt behöver vi förvaring, förvaring till kläder och förvaring till skor. Förvaring till sladdar och förvaring till små bankdosor och sommarkläder och tavlorna och stickningarna som aldrig blev. Jag ser ingen förvaring var jag än letar, jag ser bara fler prylar och det gör mig vansinnig. Doftljus och små askar och små krokar med roliga figurer. Jag spyr! Vad sägs om ett vanligt gammalt hederligt köksskåp? Gärna hörnanpassat. Vad sägs om snygga klädbackar som man kan låsa locken på? För ja, annars kommer de någon gång att välta och så har man dunjackor överjävla allt när man står och letar efter ett strandlinne i juli. Vad sägs om skohyllor som inte stor på golvet utan hängs på väggen (för det suger fan röv att dammsuga runt skoställt)?

Kära tomten, i år önskar jag mig en omorganiseringskonsult.

Kommentera

