Ms. N00b

Uppkörning, salta stänk, kedjor och happy thoughts

Posted in Uncategorized by msn00b on 01 oktober 2009

Det är lika bra att säga det direkt, uppkörningen gick på röven.

Nu skulle man ju kunna tro att det hade något att göra med att jag vid ett tillfälle körde över en heldragen linje med två hjul och vid ett annat tillfälle fick gult ljus precis när jag skulle svänga och då var så långt fram att jag tvingades stanna med halva bilen på ett övergångsställe.

Would be logical att tro att det var där problemt låg, no?

Men ack nej. Problemen, enligt min inspektör, låg i att jag ”höll hastighetsbegränsningarna trots att folk runtomkring körde för fort, då kunde du gott ha kört lite för fort också” Ehhh wtf? Troligt att jag medvetet skulle köra för fort på en uppkörning om det inte var för att gasa mig ur en farlig situation? Skulle inte tro det. Fins det någon som skulle det? Vidare tyckte han att jag gott kunde hållt på min rätt lite mer istället för att släppa fram andra när jag skulle svänga vänster i en korsning. Återigen wtf? Mig veterligen är det jag som svänger vänster som skall hålla en jävla uppsikt och ge företräde åt andra just eftersom det är jag som korsar körfält och är ”ivägen”.

Så nej, jag fattar inte. Ingen av mina körlärare fattar heller. De tyckte också att det lät helt sinnessjukt. Nåväl, det är över nu, jag tar nya tag på måndag.

Lunchen spenderades kramandes på älskad A och knäfern (som forcerade en 1,5 meter hög mur utan problem – ascoolt). Annars satt vi mest och kramades i solen i lä från vinden och njöt av att bara vara nära utan att någon av oss var stressad över något eller helt utmattad. Det var behövligt och alldeles för länge sedan. Det är viktigt det där, att bara vara nära. Skönt att vara ute vid havet också och få lite saltstänk i ansiktet, det var också alldeles för länge sedan.

När vi kom hem igen så hade knäferts nya (icke pälstuggande) halskedja kommit, 55 cm raka länkar i mässing, helt galet snyggt till det bruna läderkopplet med mässingshake och min gröna skepparkavaj (so I’m vain, sue me).

All in all, en inte helt pissig dag trots allt och vaffan uppkörningen är en godtycklig bedömning som alla andra bedömingar som görs av en enda människa som inte kan överklagas. Jag vet ju att jag kan det där egentligen så jag bara vägrar att bli mer ledsen än jag har varit. Mest grämer jag faktiskt mig över att det nu kommer kosta ännu mer pengar. Pengar jag ironiskt nog vill kunna lägga undan till bilinköp.

Nu choklad och x antal avsnitt av six feet under.

Imorgon påbörjas helgens spännande projekt! Jag har iofs inte belagts med munkavle men jag känner ändå att jag inte vill prata om det innan person två gått ut med det mer officiellt. Men jag kan säga att det kommer bli alldeles väldigt roligt och att det är väldigt smickrande att ha blivit utvald 🙂

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 01 oktober 2009 at 4:45 e m

    Åh spännande med hemligt projekt!

    ..och den där uppkörningsläraren låter ju helkörd. Vilket iofs inte är helt ovanligt. Själv körde jag upp för en snubbe som bäst kan beskrivas som ”Bakis-Svullo-har en dålig dag.” Trodde aldrig jag skulle klara mig. Godtyckligt är ordet. Ge inte upp bara. Och kom ihåg, framgång är att resa sig upp en gång mer än vad man faller..;)

  2. inelin said, on 01 oktober 2009 at 5:58 e m

    Alltså det finns bara mongon till inspektörer. Min inspektör satt och åt kakor så det flög smulor över både mig och honom under HELA tiden. Mongo?

  3. msn00b said, on 01 oktober 2009 at 7:18 e m

    aww ladies vad söta och uppmuntrande ni är 🙂 Och det var verkligen det första jag tänkte på när jag steg ur bilen ”upp på hästfan igen”. Nu jävlar 🙂

  4. Tobias said, on 01 oktober 2009 at 9:11 e m

    Det hör liksom till att man ska kuggas första, och kanske andra, gången också. Det bara är så. Jag känner kanske två personer som blivit godkända på första försöket. Min farfar, som jobbade på vägverket hela sitt liv, berättade att dom bara släppte igenom på första försöket om dom var på RIKTIGT gott humör, och det gällde alla.

  5. msn00b said, on 02 oktober 2009 at 8:14 f m

    Åhh vad skönt det är att höra det från någon med ”stalltips” för det är precis den känslan jag själv haft, skönt att få de bekräftat! Tack för uppmuntran!


Kommentera

