Ms. N00b

Ready, set, go.

Posted in Uncategorized by msn00b on 30 september 2009

Det här komemr bli sjukt tråkigt för er, det är mest ett brev till migsjälv som skall tjäna som påminnelse.

Jag har tänkt en hel del på sista tiden. Tänkt på mig i relation till mig själv, mig i relation till andra och andras relation till mig. Har kommit till en del jobbiga insikter och en del bra. Dock finns det några saker att ta tag i. Jag är till exempel alldeles för bra på att engagera mig i andras problem, lägga ner tid och energi på att finna lösningar och för att finnas där för dem. Framförallt är jag bra på att göra det för alldeles fel människor. Människor sin inte vill, eller är förmögna att göra samma sak för mig.  Därtill har jag alldeles för lätt att splittra min uppmärksamhet och multitaska och det leder till att en hel massa inte blir gjort alls och mycket blir gjort halvdant, not good. Not good at all.

Slutsatser

1) jag skall lägga mindre energi på andras problem och jag skall sluta få dåligt samvete när jag väljer att prioritera mig själv och mina mål framför andra och andras. Jag har ju full förståelse om någon inte har tid för mig och mitt så det borde ju rimligtvis gå åt båda hållen.

2) Istället för att splittra mig skall jag fokusera på en sak i taget. Undertiden jag gör just den saken är inget av det andra viktigt. Allt har sin tid.

3) Jag skall sluta vara så förbannat trevlig mot alla hela jävla tiden. Jag lägger tonvis med energi på idioter som inte gör annat än att provocera mig. Som t ex hundägaren på Limhamnsfältet häromdagen. Herregud, varför skall jag anstränga mig för att nå fram till förståelse med en människa som är så förbannat dum i huvudet att hon tar för givet att hennes antagande är konkret sanning? Not. My. Problem. (Även om jag lyckas och får en kick av att jag är så grymt bra på att hantera människor att jag kan plocka ner en rabiat kärring på jorden utan att ens behöva höja rösten) Det tar för mycket energi och ger inte mig ett skvatt i långa loppet även om jag kanske känner mig ”duktig” just då.

Så med det sagt.

Nu gäller fokus på uppkörningen imorgon, och vaffan jag kan ju det här. Faktiskt.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 01 oktober 2009 at 12:01 e m

    Såklart du kan. Visa nu farbror/tant inspektör hur det ska se ut!🙂


Kommentera

