Ms. N00b

Posted in Uncategorized by msn00b on 27 september 2009

Tre ynka rom & cola (ja, jag veeeeet 80-talet ringde och ville ha sin drink tillbaka) och jag är bakis som en liten gnu.

Hej medelålder.

I övrigt är Malmös krogutbud lite….weird. Vid halv elva flanerar vi med sällskap sammanlagt sju personer in på en cocktailbar på lilla torg och möts av beskedet ”jamen alltså…ni kan ju få sitta här sålänge men om det kommer ett sällskap som vill äta så får ni gå igen” vi tittar oss omkring och noterar återigen att 1) klockan är halv elva, oddsen för att ett annat, lika stort, sällskap skall stolpa in och begära middag är jävligt små samt 2) det är inte precis fullsatt. 3) Det är en cocktailbar, inte en restaurang. Slutsats – ehhhh… let’s go somewhere where they actually want our money?

Efter lite pubhoppande hamnade vi tillslut på Bishops Arms och det är nog banne mig det enda stället vi besökte igår som jag kan tänka mig att komma tillbaka till. Dels har de en whiskeylista to die for, dels var musiken dämpad så att det faktiskt gick att konversera och dessutom var servicen superb trots att det var fullsatt. När jag går ut så gör jag det av två anledningar att umgås med de jag gick ut med samt att få mat/drinkar levererade snyggt och snabbt och framförallt perfekt bandat/tillagat kort sagt – vad jag betalar för. En krog kan anse sig hur fin som helst,välkomnar de inte sina gäster så kommer de inte att tjäna några pengar ändå.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Liz said, on 27 september 2009 at 8:14 e m

    Idioter! (framför allt för att deras kök skulle bli rosenrasande om någon kom med en nybeställning efter tio, de skaa liksom stänga då). Jävla puckon. Kommer du ihåg när vi knappt fick beställa drinkar på grappa förra sommaren? När dt var en timme kvar till stängning och tvärtomt… tvi.

  2. msn00b said, on 28 september 2009 at 8:19 f m

    hell to the yes och det var också på lilla torg om jag inte minns fel? (Hej jag har nollkoll på krogarna i den här stan) men det var exakt samma pissiga attityd som den här mannen hade och fine, det hade väl varit en sak om han varit 25 år och inte förstod bättre men han var lätt 40.
    Vilket leder mig till dagens slutsats.

    Efter en viss mängd utveckling blir vissa inte vuxnare, bara äldre. Vissa utvecklas mer och vissa mindre.


Kommentera

