Ms. N00b

Ge mig en trädgård och närhet till skog och hav!

Posted in Uncategorized by msn00b on 21 september 2009

 

It’s official, jag är hemmahörande på 1800-talet.

När andra ohh:ar och ahh:ar över kakel och den perfekta stavparketten drömmer jag om blandskog (för där trivs kantarellerna) och fodrade pallkragar med plasthuva (för att kunna gro sallad trots att det är kallt) och grönsaksland fulla med rabarber och fruktträd fulla med plommon och äpplen. Och blåbär, blååååbär. Och Rönnbärsgele, och lingonsylt.

Argggghhhhh

JAG TYAR ICKE MER

Jag vill ha trädgård där hunden kan springa fritt och väggar som ingen granne borrar i. Jag vill ha lugnet och ensamheten och jag vill inte ha någon  hyresvärd som förbjuder mig att måla och säger att jag måste tapetseeeeeera. Herregud! Jag vill verkligen kunna måla en galet randig fondvägg i hallen om jag känner för det (det gör jag ju inte ty jag är svensk så jag drömmer bara om beigt men ändå jag kanske skulle kunna vilja?)

Och så vill jag ha en miljöbil som får bra resultat i säkerhetstesterna OCH är en kombi med mycket lastutrymme, något som biltillverkarna tydligen tycker är ett helt värdelöst produktsegment eftersom jag inte lyckats hitta en enda sådan bil. Finns det ens någon som köper en sedan i dagsläget? Jag trodde alla antingen köpte microbil eller kombi?

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. karolina said, on 22 september 2009 at 10:48 f m

    du ar komplex min van
    komplex
    och ibland langtar jag efter allt det dar, men inte sa mycket langre
    jag vill mest sitta hemma hos mamma pa Ekero och skriva bocker
    eller spela rollerderby

  2. msn00b said, on 22 september 2009 at 3:32 e m

    hmm jo I suppose, jag är nog inte en av de däår personerna som kan kalla sig själv ”nöjd”, jag vill alltid något mer, något annat. Lite till. Men å andra sidan funkar det rätt bra för mig att känna så, det får mig att göra saker.

    Jag vill också skriva böcker men jag har inga ord till att berätta historier. Inte nu iaf.

  3. Ninde said, on 24 september 2009 at 5:00 e m

    Åh sluta nu. Innan du aktiverar mina bonde gener ännu mer 😉 Räcker väl att jag har någon slags skörda-sylta-safta instinkt på hösten, som är lätt mal place såhär i Storstaden.

  4. msn00b said, on 24 september 2009 at 7:44 e m

    men åååå spondanträff i inre Närke där vi hyr stuga och typ plockar kantareller och blåbär? Vi kan koka vår sylt i smyg och ingen behöver någonsin ertappa oss?

    ohhh

    hjortronsylt

    eller plommonsylt

    jävlar i helvete vad jag vill h trädgård

  5. Ninde said, on 25 september 2009 at 1:52 e m

    Ha ha kanske det. Jag ska bara lokalisera Närke på en Sverigekarta först..;)

    Åh. Lite dålig på att använda all den där sylten o saften själv bara. Så kanske måste skaffa ett gäng barn först? (som alla säkert kommer att föredra äckelsöt köpesylt iaf. Men ändå.)

  6. Tobias said, on 01 oktober 2009 at 9:15 e m

    Vår RX400h är ganska mycket kombi, och det är en miljöbil 🙂 Nu kan du säkert komma undan billigare också, eftersom 450h släpptes i år.

  7. msn00b said, on 02 oktober 2009 at 8:26 f m

    JO jag tittade faktiskt på den just eftersom den låga bensinförbrukningen faktiskt motiverar priset i jämförelse med andra liknande modeller problemet är bara lastutrymmet. Jag tror den har för liten baklucka. Jag måste kunna få in 2 hundburar med 96 cm djup , 74 hög och ca 60 bred och åtminstone på bild ser det ut att kunna bli tajt eller vad tror du?

    • Tobias said, on 02 oktober 2009 at 10:04 f m

      Jag har förvisso inte mätt, men jag vet att bagageutrymmet är större än på någon kombi jag någonsin sett. En XC90 eller någon stor Jeep har väl någon decimeter till på någon ledd, men ingen kombi.

  8. msn00b said, on 02 oktober 2009 at 1:06 e m

    Men ohh i så fall är det ju definitivt intressant, tack för tipset! Skall se till att titta på den irl 🙂

  9. Filippa said, on 10 oktober 2009 at 10:29 e m

    Kia Ceed..?

  10. msn00b said, on 10 oktober 2009 at 10:36 e m

    ohh den hade jag ingen aning om faktiskt, har du någon personlig erfarenhet av den? snälla säg till om du har det för i ärlighetens namn är det en jäkla djungel därute och jag har noooooll koll.


Kommentera

