Ms. N00b

Hur man rationaliserar att inte ha ett möblerat hem

Posted in Uncategorized by msn00b on 14 september 2009

Ganska ofta kan jag snubbla över någon serie, artikel eller intervju som får mig att känna att ”yes! Nu skall jag börja plocka ögonbrynen oftare/slänga allt i garderoben som inte är apsnyggt/bleka tänderna/fixa hårförlängningar (igen)/ shoppa mer inredning.

Ungefär en timme upp till en dag senare inser jag två saker 1) Orka 2)men varför?

Inte för att jag är det snyggaste som går i ett par skor men för att jag faktiskt är skitsnygg precis som jag är, hårförlängningar sliter på håret och tandblekningar skadar emaljen.  Det finns smartare sätt att känna sig vacker än att skaffa sig risigt hår och hål i tänderna.

Däremot skall jag faktiskt rensa ur garderoben. Vad gäller inredningen så räcker det att jag klickar in på valfri möbelaffär för att jag skall minnas varför det tar så lång tid för mig att möblera hemmet. det finsn helt enkelt inte särskilt mycket i butikerna som jag tycker är sådär fantastiskt snyggt att jag vill leva med det och dessutom lägga ner så mycket pengar att jag inte kommer kunna byta ut det i första taget. Jg är mer typen som snubblar över det jag sedan älskar hela livet, jag tenderar därtill att  sällan slänga saker så jag måste älska den inredning jag köper.

Resultatet – ett liv jag faktiskt trivs med. Ett liv där jag sällan har dåligt samvete eftersom jag inte lever efter slit och släng principen. Ett liv där jag omger mig med saker jag uppriktigt inte vill vara utan.

Så jo, det får se ut som det gör härhemma ett tag till. Tids nog finner vi sakerna vi vill fylla vårt hem med. Tids nog vet vi var vi vill var vi vill hänga våra tavlor och tids nog vet vi vilken färg vi vill ha på mattan i hallen.

Kommentera

