Ms. N00b

en ekonörds lycka

Posted in Uncategorized by msn00b on 31 augusti 2009

Läser hos Trasselkvast om hur hon gjort eget smör, googlar på det och plötsligt bara sprutar det fram bloggare som också gör sitt eget smör, som inte vill ha tillsatser i sin mat.

Jag vill odla mina egna grönsaker (ge mig en villträdgård och ett växthus damnit), funderar på att köpa en eller två kor som får bo hos min kompis som har köttkor. Då vet jag vad de fått i sig när jag äter köttet. Kan jag dessutom fiska makrill och lägga ut tinor lite oftare (dvs oftare än vart femte år….suck) så är jag hyfsat självförsörjande for real.

En mycket tilltalande tanke.

Tills dess nöjer jag mig med att handla på nätet, billig och effektiv utkörning av mat som levereras till dörren – jatack! Dessutom miljövänligt eftersom de kör ut till många kunder samtidigt.

Kommentera

