Ms. N00b

Jag ger fan i din bebis.

Posted in Uncategorized by msn00b on 17 augusti 2009

Bara en stilla undran. Varför är det så tabu att ställa samma krav på människor som valt att prokreera som människor som inte gjort det?

kl 07:15 pip i söndags morse väcktes vi brutalt av skrik, skrän och motorljud ifrån gården. Det är en barnfamilj som köpt schtoooora elbilar till sina två/treåringar och tycker det är lämpligt att sysselsätta barnen med det på morgonkvisten. På en stenklädd innergård som flankas av 4 hyreshus vardera 6 våningar högt. Acustic funnel much?

ok vänd på det.

Säg att jag hade bestämt mig för att bjuda alla jag känner på baconfrukost i det gröna med musik?

Eller tränat min hund högljutt

Eller låtit hunden stå och skälla?

Varför är det så jävla ok så fort det gäller barn? Varför får man inte lov att ställa krav på föräldrar? THERE I SAID IT! Jag är så förbanant trött på föräldern som det är synd om. Det är nämligen också förbannat tungt att leva i omgivningen och ständigt utsättas för hur människor med barn har ”företräde” oavsett situation. Man får inte lov att förvänta sig att barn skall kunna vara tysta i utrymmen som är avsedda för tysthet (men boka inte plats med unge i tyst vagn då – kötthuvud), man får inte lov att förvänta sig att man får lov att vistas på gården man betalar hyra för för den är ”barnens”. Man får inte lov att sitta i lugn och ro på sin balkong med en bok för det är faktiskt barnens rättighet att leka skriklekar 8 timmar i sträck, det är ”naturligt” och deras ”rättighet som barn”.

 

och jag är verkligen inte gjord för att bo såhär nära andra människor. Fy fan.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 17 augusti 2009 at 11:21 f m

    No. You’ve got a point. Samma tanke har slagit mig med. Jag vill tro att jag är ganska tolerant. Hyfsat barn och djurvänlig. Men ibland ruttnar man ju bara på den där typen av föräldrar som tror att hela världen ska anpassa sig efter deras telningar.

    Eftersom jag själv inte (ännu iaf) bidragit till överbefolkningen (och således ska ‘hålla käften och inte klaga på barnfamiljer för jag fattar ändå ingenting’ typ) så frågade jag för säkerhets skull syrran vad hon tyckte. Storasyster som är nybliven tvåbarnsmor och således auktoritet på området. Hon sa (and I qoute) att spädbarn låter kan man inte göra så mycket åt, utom att ge fan i att släpa med dem på alla möjliga tillställningar jämt om det är uppenbart jobbigt för dem själva. Men med större barn och i övrigt kan man faktiskt visa lite hänsyn. Ta med de små telningarna till lekparken eller ställen där det är okej för dem att rasa av sig istället för att terra grannar på udda tider..(jag har en kompis som bor granne med en storbarnsfamilj så vi kom att prata om en situation liknande din.)

    Så tröttsamt det där att allt är okej bara för att det är barn. Lär dem visa lite hänsyn istället Goddamnit. Tycker du ska bjuda in de 50 livligaste hundarna och deras ägare i grannskapet och träna högljudd agility över hela gården som payback.

    Alternativt hota med att börja kedjeröka på balkongen och blåsa rök på deras små telningar 24/7 om de inte taggar ner lite (ok, balkongrök är iofs halvsunkigt men som hot borde det funka. Det är än så länge svårt att göra något åt för omgivningen om det inte står ngt mot i stadgarna. Sen att du kanske inte röker egentligen behöver de ju inte veta. He he…;)

  2. msn00b said, on 18 augusti 2009 at 2:57 e m

    ohh tack! För ibland undrar jag faktiskt. Just nu försöker jag leva efter devisen en gång är ingen gång. Skulle beteendet däremot upprepas så k o m m e r jag att gå ner och ta ett litet snack med dem. Om inte annat så för att upplysa dem om hur väl det faktiskt hörs. Väljer de däremot att inte bemöta mig med förståelse då blir det jävlarimig agilitybana deluxe av gården pronto😀

  3. karolina said, on 31 augusti 2009 at 9:44 e m

    you go girl!!


Kommentera

