Ms. N00b

Gårdsnazisten del 3 och ”aaaaaaaaj äm the chaaaaaampion!”

Posted in Knäfer, Privat by msn00b on 04 augusti 2009

Kommer ni ihåg det här?

Näväl, sedan gick ju famrmor vidare och jag slutade tänka på gårdsnazister och tänkte desto mer på diverse släktingar som inte kan prata med varandra samt resor fram och tillbaka från stockholm för att ordna arvsskiftet. Knäfern fick följa med och var en ängel på ålderdomshemmet, who would have thought?

Hursomhelst väl hemkommen från stockholm utnämnden jag till någon form av underbetald terapeut för släkten vilket ledde till att min telefon ringde oupphörligen. Nu är inte jag den som har något emot att prata i telefon så när JAG av alla mäniskor får skavsår i öronen så kan ni ju tänka er. En dag var det värre än vanligt och ett samtal avslutas i mycket upprörd stil och jag går ut med knäfern för att rensa huvudet.

Då möter jag gårdsnazisten.

And let me tell you att det inte var läge att försöka sätta sig på mig just den veckan. Jag skall bespara er den exakta ordväxlingen men jag var väääldiigt tydlig (mmt bra ord, arg? nejdå jag är t y d l i g) med vad jag tycker om tjejer i trettioårsåldern som har så lite att göra på dagarna att uppfostrar andra vuxna människor som hobby. Jag var också vääääldiiiigt tydlig med att hon nu hade två val 1) gör en formell anmälan (det finns nämligen inga regler om vr man får rasta sin hund) eller 2) sluta skrika på mig för jag kommer att betrakta det som trakasserier.

Sedan flög fan i mig.

Så jag ringde upp hyresvärden och informerade dem om att en av våra grannar basically hoppar på oss och skriker åt oss så fort vi går utanför dörren och att jag uppfattar det som ehmskt obehagligt. Så till den grad att jag känner mig tvungen att gå omvägar runt henne på min egen gård som jag betalar hyra för att få nyttja.

Senare på kvällen var vi som vanligt ute på kvällspromenaden och när vi kom hem blev vi påhoppade i g e n. Jag ringde upp värden igen och informerade om att trakasserierna fortsatte trots påstötning om att sluta.

Igår ringde värden. Grannen kommer att få en skarp tillsägelse. Hon får på inga villkors vis skrika åt grannar som har hund eftersom det inte finns några regler emot att ha hund elelr om att rasta hund.

In your face biatch.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 10 augusti 2009 at 9:22 f m

    Ha ha storartad avspisning av gårdsnazisten! Dessutom borde hon väl ha större problem än lite hundkiss att oroa sig för i gräset. Typ fästingar o sånt…


Kommentera

