Ms. N00b

Knäppheter och dumstrutar

Posted in Uncategorized by msn00b on 29 juli 2009

Nu har det hänt så mycket att jag medvetet låtit bli att skriva. Dels eftersom jag inte vet i vilken ände jag skall börja och dels eftersom jag har riskerat att skriva väldigt dumma saker om väldigt dumma människor.

Men i korthet:

Farmor har kolat el vippo med blandade känslor som resultat. Personligen märker jag ingen större skillnad eftersom vi ändå aldrig träffades eller hördes av. Om jag känner skuld? Nej faktiskt inte, jag var mer än sextio år yngre än henne, ansvaret för relationen har inte varit mitt. Hon var vuxen, inte jag.

När farmor så trillade av pinn så konfronterades helt plötsligt delar av släkten osm inte hörts av på ..ptja närmare en femton år helt plötsligt med det faktum att de nu måste komma överrens. Femton år avkonflikter som skall lösas på en helg är ingen picnic. Det är så långt ifrån en picnic att vi kan kalla det för getanus på en gång. Jodå.

Naturligtvis erkänner ingen att känslorna kanske är något upprörda med tanke på att..ptja jag vet inte, farmor är död? Nä nä, utan allt skall diskuteras, gärna dessutom på fasande mage när ingen har sovit på flera dagar eftersom man rest och städat dödsbo.

Peachy ta mig fan.

Hur jag mår? Jotack bra. Numera. Jag har nämligen hoppat av hela karusellen och dricker vin mest hela tiden istället.

Och jag kan inte låta bli att tycka att hela saken mest är ganska fånig. Vuxna människor som inte kan komma överrens om något så basalt som vem som skall ärva ett par jävla simborgarmärken. Trams!

Jag är ledsen kära farmor att jag itne sörjer dig mer än jag gör. Men jag vägrar att efterkonstruera och fabricera en fin relation bara för att du gått vidare. Ibland är relationer mellan människor inte mer än så att vi inte märker när någon försvinner. Det är därför det är så viktigt att hålla kontakten med de som man vill fortsätta ha en relation med.

Man får inte ta människor för givna, inte ens sin släkt, inte i ett halvt liv.

Man får faktiskt inte det.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erika said, on 29 juli 2009 at 10:54 e m

    Kram fina fina du.

  2. msn00b said, on 30 juli 2009 at 1:55 e m

    Tack! Och kram tillbaka!

  3. ina said, on 12 augusti 2009 at 9:23 e m

    Sörj när och om DITT hjärta gråter, inte när andra gråter. Ses my love.

  4. msn00b said, on 14 augusti 2009 at 9:04 f m

    Working on it🙂 och jodå det gör vi🙂


Kommentera

