Ms. N00b

Gårdsnazisten del 1 & 2

Posted in Uncategorized by msn00b on 19 juli 2009

För någon vecka sedan noterade jag och A att vi har en lite jobbig granne. På väg ut på promenaden satte sig knäfern och kissade på en gräsmatta inne på gården.

Helt plötsligt hör vi någon som börjar ropa och skrika med en grov tysk accent

Düüüüü? Hallo? Düüüüü? Snälla tänk på att det finns barn här ja? Barn som leker på gräsmattorna? Snälla rasta inte din hunden där? Ja?

Snäll och vänlig som jag är så vänder jag mig om, går fram till tjejen som är typ i min ålder och förklarar att normalt så rastar jag mycket riktigt inte hunden precis utanför porten men nu var min lilla knäfer helt enkelt så kissenödig att hon inte kunde hålla sig och det är ingenting att börja skrika om, det regnar bort. Utöver det finns inga förbud att rasta hunden här, barnens schtooohooora lekplats är väl avgränsad med staket och därinne rör sig inte hunden över huvud taget. Alltså torde det inte finnas något problem. Tack och adjö.

Sedan dess har vi i princip skitit i henne, är hunden superkissenödig så att hon inte kan hålla sig bort till parken så kissar hon på på gräsplätten på gården och övriga 90% av gångerna vi går ut så gör hon inte det. Fine så, vi bor också här.

Idag skulle dock älskad A gå ut och gå med hunden. Hunden skjuter som en pil ut ur porten och kissar nästan på sig innan hon hinner till gräsplätten som är fem meter bort. Då hörs plötsligt ett högt bankande och vår granne aka gårdsnazisten s l i t e r upp sin balkongdörr och stormar ut och börjar gala som en jävla gök

”düdüdudüdüdüdü!! Tänka på BARNEN!”

Älskad A orkade helt enkelt inte så han låtsades bara som att det regnade. Men själv har jag ett antal funderingar angående hur jag skall lösa det här. Saken är att hon är hemma med spädbarn, därtill är hon   tyska (mycket vanligt med hemmafruar i Tyskland) och därtill sitter hon i kvarterets fritidskommittée för barn (yes really på fucking riktigt) av detta drar jag slutsatsen att hon är en jävligt understimulerad hemmafru med förjävla lite att göra så hon roar sig med att ha åsikter om hur andra skall bete sig och upfostra vuxna människor.

Tanke nummer ett: Inhandla fågelfrö & hutta på hennes balkong. Hon kommer att vara för upptagen med att jaga squab och råttor så hon kommer inte ens notera oss och vår hund.

Tanke nummer två:  Upplysa henne om att råttorna  i soprummet troligtvis är ett större problem för barnen än att min hund kissar på vår gemensamma gräsmatta en gång i veckan.

Tanke nummer tre: Ignorera totalt och starta vadslagning om hur lång tid det tar innan det dyker upp en passivaggressiv lapp i trappuppgången eller hissen.

Tanke nummer fyra: Påpeka att det inte är jag som avlat av mig och att jag därmed torde ha ett tämligen litet ansvar för barn. Hela världen kan inte anpassa sig till att hon har knött ut ett par ungar och hon är välkommen att hålla barnen inom inhägnaden som är avsedd för just barnen.Inne på lekplatsen förstår jag fullkomligt att hunden inte skall vara men hon kan inte göra anspråk på hela gården, vi är fler som bor här.

GAHHH!

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. B said, on 19 juli 2009 at 2:27 e m

    oo ooo ooo alternativ ETT! HADE VARIT HELT UNDERBART! Tyvärr tror jag att detta är en fight som du kommer förlora.. snart sitter det säkert en skylt nedstucken i gräsmattan med en bild på en hund som är överstruken. Barnen får kissa o bajsa var fan de vill på gräsmattan såklart🙂

  2. msn00b said, on 19 juli 2009 at 4:19 e m

    Jo jag har den känslan jag också, jag vill ha ett hus. Typ nu. Fram tills dess att jag ser skylten tänker jag dock spela partiellt döv.

  3. B said, on 20 juli 2009 at 1:33 f m

    Gör en Leydi!😀

  4. msn00b said, on 20 juli 2009 at 8:26 f m

    Haha A gjorde det igår, det var helt hysteriskt roligt, hon gav sig verkligen inte heller utan stod och ropade ”düdüdüdüdüdüdüdüdü” i typ tio minuter. Jag hade gett nästan vad som helst för att ah filmat det haha

    *Inser att jag gått från trettio till ungefär …fjortonochetthalvt*


Kommentera

