Ms. N00b

Fellow fascists I need your help

Posted in Uncategorized by msn00b on 15 juli 2009

Nu har jag stört mig på det här i två dagar.

Hur sjutton stavar man till förrens? Förens? Förräns? Förr ens? Alternativ ett känns waaay mycket bättre än övriga, men fortfarande lite efterblivet sådär.

Hilfe!

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. DivaLiz said, on 15 juli 2009 at 8:18 f m

    Förrän. Sen väljer en del att lägga till ett s när de uttalar det, rent talspråk. 🙂

  2. DivaLiz said, on 15 juli 2009 at 8:21 f m

    (med det inte sagt att något av dem egentligen är fel, i alla fall i bloggsammanhang. ordet har väl muterat på sitt sätt, när det är så få som skriver korrekt skriftspråk i bloggen, lite som det är fullt accepterat att skriva ”dom” ist. för (de/dem)

  3. Anna said, on 15 juli 2009 at 9:12 f m

    det heter ju Förrän, så jag brukar köra på förräns. Men jag håller med, det är lite klurigt det där.

  4. Anna said, on 15 juli 2009 at 9:13 f m

    Fast nu när jag tänker efter, jag undrar om det ens finns ett ord som heter ”förräns”, eller om den korrekta formen i skrift är ”förrän”. Hm, Horace – var är du när man behöver dig?

  5. B said, on 15 juli 2009 at 2:13 e m

    Förrän stavas det.. tror inte man ska ha med ett s egentligen.. bara vi som lagt till det.😀 Kram

  6. msn00b said, on 15 juli 2009 at 3:19 e m

    men gulle er! Puss på er allihop


Kommentera

