Ms. N00b

Allt och ingenting

Posted in Uncategorized by msn00b on 14 juli 2009

En timme i telefon med härliga A där vi löste världsproblem efter världsproblem. Så många frågetecken som rätades ut i ett slag. Samtidigt fler frågetecken som skapades. Jag längtar ju efter att göra det där hon gör nu, samtidigt som jag njuter av den tid som är nu. Min tid, till bara för mig. Inga hårde skor eller telefoner som ringer eller en massa måsten jag själv inte styr över. Samtidigt saknar jag den självklara upptagenheten, att det man gör verkligen är v i k t i g t och inte bara för en själv utan för flera och kanske till och med många. Att det man gör påverkar.

Jag längtar ju men ändå inte.

Och jag vet helt ärligt inte om jag längtar för att jag vill eller om jag längtar för att jag känner att jag borde. Jag har haft smekmånad ett tag nu, njutit och tagit saker i den takt de kommer. jag vet ju också att den här tiden aldrig kommer tillbaka. Det där därute däremot, det finns kvar.

Confusamente indeed.

Just nu längtar jag mest efter att älskad A skall komma hem och kramas med mig, sitta i soffan och tycka synd om den stackars hunden som har mensvärk (yes really, it sucks och jag kan inte göra ett smack för att lindra hennes smärta). Kanske dricka ett glas cola på balkongen och softa i största allmänhet. Jag är inte van vid att han är borta från mig nio timmar om dagen.

Blä, be gone alla jobbiga tankar om framtid och val som skall göras. Ett val är iallafall gjort och det känns bra. Nu skall jag bara klara av sommarens planer så ordnar sig nog resten också.

Kommentera

