Ms. N00b

Malmö – aka det svarta hålet i Calcutta

Posted in Uncategorized by msn00b on 10 juli 2009

Det går inte att köpa busskort i Malmö, det lilla kontoret som säljer busskort på stans näst största knutpunkt är nämligen stängt för semester. Om man nödvändigtvis m å s t e köpa busskort får man ta sig till centralstationen, där finns det tydligen ett litet kontor som har öppet. Man kan definitivt inte köpa busskort på Pressbyrån, kommer man in där och försöker köpa busskort så är man tydligen dum i huvudet. Men vaddå? Sade tanten, det fattar väl vem som helst att det är bussföretaget som säljer bussbiljetter och de skall väl också ha semester? Vart skall du förresten? Jaha, till andra änden av stan? Nejmen det är inte så långt, du kan väl gå?

Storstad mitt arsle.

Däremot är jag otippat glad över att bo såpass nära city som vi gör, allt ligger liksom precis runt hörnet. Och grönområdena är fler än jag trodde. Att det tar tio minuter att gå till andra änden av city snarare än 2,5 timmar som i gbg är inte helt anus trots allt.

Men faktiskt, kollektivtrafiken suger getpung med smör på.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. DivaLiz said, on 10 juli 2009 at 3:43 e m

    Gulle, liiten snabb inflik som djävulens advokat här: de två stora kundcentren är centralen och Södervärn och de ha öppet, Värnhem räknas inte till de största knutpunkterna eftersom de flesta linjerna inte stannar där. Ta dig till Centralen eller södervärn så hittar du säkert det du behöver.har du väl ditt plastkort så behöver du inte ta dig dit fler gånger för de går att fylla på mot kontanter på varje buss. Men ja. Kollektivtrafiken suger. Som fan.

  2. msn00b said, on 12 juli 2009 at 9:29 f m

    Vilket var min poäng. Jag är van vid att alla knutpunkter i en stad har minst sex/sju linjer. Jag inser ju att värnhem är ett exempel på god framförhållning, om fem år så kommer det vara en stor knutpunkt för flera linjer och troligtvis för flera olika typer av färdmedel men staden är helt enlkelt inte såpass stor ännu.Oavsett vilket så är jag fortfarande lite halvt i chock över att ett kontor i city håller stängt i en hel månad för semester. Jag kan sträcka mig till att det är ok att det är stängt kväller och helger på sommaren men en hel månad? Eeek.


Kommentera

