Ms. N00b

3…2….1…

Posted in politik by msn00b on 09 juni 2009

Ahhh fabulous,

nedräkningen tills dess att rabiata (manliga) fanatiker börjar svamla om att vi nu måste förbjuda aborter eftersom de görs av ”fel skäl” kan börja.

Jag tippar på minst en löpsedel i ämnet redan imorgon.

Let the games begin

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 09 juni 2009 at 8:37 e m

    jag börjar ju då genast fundera på varför den här produkten har kommit. finns det en sådan efterfrågan i västvärlden? och HUR hade dom (as in läkemedelsföretaget) tänkt att testet inte skulle komma att skickas till Kina via förstående släktingar som vill väl?

    jag blir ibland så himla trött på det här med kön, ärligt talat.

    varför inte lägga ner tid och pengar på ett test som visar tidiga missbildningar eller andra farliga och, i mitt tycke, mer allvarliga saker?

  2. msn00b said, on 10 juni 2009 at 9:28 f m

    Jag är övertygad om att de är fullt medvetna om att testet kommer skickas till Kina, helt ärligt så tror jag att Kinas befolkning är en medvetet vald målgrupp. Men vad är värst, att små flickor aborteras bort i ett land där de inte har något värde än att de begravs levande eller slås ihjäl när de väl är födda?

  3. Anna said, on 10 juni 2009 at 1:04 e m

    det är klart att det är bättre om dom slipper bli ihjälslagna. och hey, jag är så för fri abort så det finns inte, men jag förstår bara inte att det här hemma (eller ja, västvärlden) är en så stor grej vilket kön barnet man väntar har. och testet var ju inte ens särskilt tillförlitligt.

    hm, jag måste grunna vidare på det här känner jag.

  4. msn00b said, on 10 juni 2009 at 1:33 e m

    Nej, jag vet jag drog det till en ytterlighet jag förstår att det inte var så du menade och jag hoppas verkligen inte att du kände att jag anklagade dig för att ha den åsikten för i så fall ber jag om ursäkt.

    Jag håller med dig ang könsbiten, personligen skulle jag vilja veta att barnet var friskt, könet skiter jag faktiskt i, jag vill inte veta. Jag är individualist ut i fingerspetsarna och har alltid tyckt att om en person har bröst eller inte är jävligt ointressant. Det säger mig inget om personen per se.

    Sedan har vi ju knäppgökar som Maria Corazza Bildt som är ute i media och svamlar om att jämlikhet tar bort spänningen mellan könen och att det här med dubbelarbete för kvinnor är fel och att lösningen på problemet är att kvinnor inte skall yrkesarbeta och att vi skall sluta skilja oss.

    Jag håller med om att dubbelarbete är fel, men varför det per automatik skulle vara kvinnan som dubbelarbetade förstår jag inte och lösningen är val knappast att kvinnor skall sluta arbeta utan snarare att man skaffar en hushållerska eller lär sig att dela på hushållsarbetet eller vaffan, låt det vara stökigt, det dör man inte av.

    uj, det här bidde ingen kommentar, det bidde ett nytt inlägg

  5. ina said, on 10 juni 2009 at 2:06 e m

    jag förstår inte ens hur det fungerar och med bara 80% säkerhet lär ju lika många pojkfoster som flickfoster offas. Inte för att någon risodlande bonnaläpp i Kina begriper sådant…

  6. Anna said, on 10 juni 2009 at 5:20 e m

    jag tog det absolut inte som ett påhopp =) Oj, MCB – jag måste läsa lite mer om det, jag har inte gett henne en sekund av min tid, men nu känns det som att jag är så illa tvungen… återkommer!

  7. msn00b said, on 10 juni 2009 at 8:54 e m

    @Ina: hehe

    @Anna: Gör så, hon är inte riktigt klok :-/ Very scary hairy lady


Kommentera

