Ms. N00b

Rambling

Posted in Privat by msn00b on 21 maj 2009

Ganska ofta stör jag mig på att den här bloggen är så spretig, det brukar sluta med att jag skär bort allt som är personligt och börjar om från början. Men jag är ju spretig, iaf på insidan.

Sure utsidan är spegelblank page, nylackade naglar, högklackat och pärlörhängen, hela jag uttrycker ”okomplicerad, effektiv och polerad” när jag går på stan men insidan är så mycket mer trasselsudd. Jag kan inte beskriva mig själv i bara tio ord och jag tenderar att tycka att människor som kan det, och sedan tycker att de täckt in hela sin person är alldeles förtvivlat tråkiga.Jag tänker samtidigt som jag pratar och jag pratar jättemycket, men tänker ännu mer. Eftersom jag är så upptagen av att prata och tänka kan jag vara lite dålig på att lyssna. Det har jag dåligt samvete för mest hela tiden. Jag hatar allra mest när jag råkat köra över människor som är för  snälla för att säga ifrån eller när någon tror att jag inte bryr mig eftersom det känns som om jag inte lyssnar. Jag älskar att gå omkring barfota på nystädade golv men ganska ofta är det mer hundhår än något annat på mina fötter. Jag älskar tanken på att sjunka ner i ett bubbelbad med en hårinpackning, en ansiktsmask ett glas kylt vitt vin och en bra bok men efter fem minuter känns det mest jobbigt. När jag läser facklitteratur tycker jag om att gå runt runt i vardagsummet samtidigt som jag lyssnar på Laura Pausini och läser högt för mig själv. Jag dansar när jag lagar mat men inte när jag är på krogen och sjunger hellre i vardagsrummet än i duschen. Jag har fortfarande inte fixat en gardin till badrumsfönstret (frostat glas är mer genomskinligt än an kan tro) så istället flashar jag mina grannar litegrann varje gång jag duschar. Jag brukade tänka jättemycket på vad människor tycker om mig men mindre och mindre på senare år. Jag nojjar över att jag kommer bli (ännu mer) egotrippad och otrevlig om jag slutar bry mig helt. Jag är  grymt stolt över att personalen i mer eller mindre samtliga bokhandlar i staden hejjar på mig när jag kommer in i butiken och jag jämställer inköp av fler bokhyllor med ”shopping”. Jag saknar att spela wow men låter bli mest eftersom Ulduar verkar rätt mesigt i jämförelse med kraven som ställdes på kompetens när Black Templepatchen släpptes. Jag är elitist men det handlar mer om mitt eget behov av att vara duktig och räcka till än hur jag ser på andra människor.

Jag tror att det jag i grund och botten ser som mina största skavanker nog är de egenskaper som gör mig mest intressant.




Tagged with:

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. observations2009 said, on 21 maj 2009 at 2:43 e m

    det är skrämmande så lika två personer som aldrig träffats kan vara.
    /Rose 😉

  2. msn00b said, on 22 maj 2009 at 8:38 f m

    hehe välkommen in i mitt huvud 🙂


Kommentera

