Ms. N00b

Pi pi pi detta är Ekot.

Posted in Uncategorized by msn00b on 20 maj 2009

Kl är 09.07 pip och här sitter jag med min kaffekopp och förundras över nyhetsflödet.

Det nya pensionsförslaget är ju av naturliga skäl inte särskilt populärt, men hur pensionärerna hade tänkt sig att det på något vis förändrade situationen genom att de låter bli att gå och rösta, det förstår jag inte, det borde ju rimligtvis förvärra situationen att de inte får vara med och påverka vem som sitter vid makten. Borde man inte veta det efter ett helt liv? Nåja, personligen anser jag att det i förlängningen gagnar Sverige eftersom majoriteten av de rösterna garanterat hade gått till gammelpartierna så jag tänker inte klaga.

Robert Downing Jr och Jude Law spelar Sherlock Holmes respektive Watson. WTF? Hur tänkte de nu? Går producenten månne på syra? Sherlock utan knarrighet och grön tweed går ju inte och Jude Law som moraliskt rättesnöre i form av en knubbig och timid professor Watson? Skandal I tell you.

Dn skriver att varannan svensk inte vet  att det är Eu-val den 7:e juni. Well ok, men nu råkar det vara Synovate som har gjort undersökningen. Jag har en bekant som jobbade på Synovate en gång i tiden, tydligen är det där med en korrekt vetenskaplig syn på den kvanititativa process inte deras starka sida. Intressant är också att dn i vanlig ordning inte heller på något vis refererar till var man kan ta del av undersökningen. Ge mig Chi-två test, ge mig urvalsparametrar och ge mig siffror för bortfall damnit!

Skelettet Ida har skapat sensation i forskarvärlden. Jättekul hörni, verkligen jätteintressant. men för oss som aldrig riktigt ifrågasatt evolutionsteorin utan tagit den för given och som därför kanske inte känner fjärliarna fladdra inför möjligheten att vi äntligen funnit den felande länken (läs: helige graal).  Ni som känner igen er i den beskrivningen, skit i artikeln  och läs istället kommentarerna – det mina vänner, är nämligen humor på hög nivå.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ola said, on 20 maj 2009 at 3:01 e m

    Om ”Ida” är den felande länken mellan djuren och människan, vad är då den felande länken mellan häst och vagn, och bilen? http://www.carwinism.se

  2. msn00b said, on 20 maj 2009 at 4:11 e m

    @ Ola: Havremoppar!


Kommentera

