Ms. N00b

Självinsikt.

Posted in Uncategorized by msn00b on 17 maj 2009

Idag har jag efter noggrann planering i tv-tablån  engagerat tittat på politisk debatt, dammtorkat och sett över min ekonomi, jag har dessutom gett mig själv ett nytt sparkonto med bra ränta i födelsedagspresent och ägnat den senaste timmen åt att diskutera barnuppfostran och hur man bör budgetera i en barnfamilj för att den som är föräldraledig hemma inte skall gå miste om sin pension med min partner.

Nu fattas bara Allers och en blåtonad permanent.

Förresten, var det bara jag som tyckte att FRAinfeldt såg ut som ett jättestort ollon? Och tänkte ni på att alliansen liksom sidlade bort från Göran Hägglund så fort han öppnade munnen? Och var inte frågan om fildelning som moderatorerna ställde helt fantastiskt korkat formulerad? Snacka om att vara predisponerad.

Nåja, nu skall jag gå och baka hallongrottor och lösa korsord.

Och nä, jag tittade inte på ESC i år heller. Har faktiskt inte ens hört varken Norges eller Sveriges bidrag. Däremot blev jag tvingad att höra dansbandsversionen av ”tingelin” på tåget till Malmö. Det är sådant som kan få en liten blåhårig tant att slita sönder vilt främmande människors mobiltelefoner med högtalarfunktion.

Och snart får jag träffa fina Hoo igen! Ihh! och SJ! Kommer bli helt galet kul 🙂

Kommentera

