Ms. N00b

Uppåttjack

Posted in Uncategorized by msn00b on 30 april 2009

Jag har varit äcklig i ganska många år nu, förra året lyckades jag med att inte vara äcklig i sex månader sedan började jag på en väldigt stressigt jobb och hej hopp så rökte jag igen.

Nu är det dags att ånyo sluta och den här gången tänker jag banne mig inte börja igen. Saken med att sluta röka är att man måste acceptera att man är en rökare på samma sätt som en alkoholist måste acceptera att man må vara en nykter alkoholist men inte desto mindre alkoholist.

Det går inte att ”bara testa om det smakar äckligt” (det gör det inte), det går inte att umgås med andra rökare när de röker, och det går inte att ”bara ta en cigarett när man festar”. Slutar man så måste man sluta helt, eller man och man men jag iallafall.

Mitt weapon of choice för att bli fri är Zyban, det funkade kanon förra gången och jag hoppas att det går lika bra den här gången, nu är jag ju dessutom beväpnad med ovanstående kunskap och erfarenhet så att jag slipper begå rena misstag.I en vecka byggerjag upp doseringen i kroppen för att sedan sluta röka och veckan därefter trappar jag ner på tablettdoseringen så att jag efter tre veckor sammanlagt även är utan tabletter.

Nackdelen med Zyban är att det i princip funkar som Amfetamin och har ungefär samma (läskiga) biverkningar (dock får man köra bil på dem, märkligt men sant) så här sitter jag och känner mig…ptja… påtänd.

Också en erfarenhet att göra såhär på torsdagseftermiddagen.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dodgy said, on 30 april 2009 at 3:43 e m

    Rubber Druggie.. I luuuuv yuuuuuuu! :p

  2. msn00b said, on 30 april 2009 at 4:41 e m

    Käften.

    och jo jo jag älskar dig med, men käften.

  3. ullrika said, on 01 maj 2009 at 8:45 e m

    är det inte så att utan viljan går det inte. alls.
    lycka till!

  4. msn00b said, on 01 maj 2009 at 10:40 e m

    Tack! jag skall banne mig lyckas den här gången🙂


Kommentera

