Ms. N00b

Hämta en kopp kaffe först, you might need it.

Posted in politik by msn00b on 21 april 2009

Vet ni vad som är helt sjukt roligt?

Googles spionbil anses vara integritetskränkande. Men herregud var är alla människor som så fort FRA förs på tal bräker om att de minsann har rent mjöl i påsen och sålänge man rent mjöl i påsen så är det ingen fara alls etc etc <insert random bullshit>

Vi verkar ha en delning i befolkningen, de som anser att internet är en samhällsstruktur och de som inte inser att så är fallet (ja, jag är partisk vad trodde du?) I ärlighetens namn så tror jag sanningen är denna: Det är helt enkelt lättare att vara rädd för att Google tar kort på dig när du är otrogen eller ”sjukskriven” från jobbet eller för all del begår andra former av fysiska synder än vad det är att greppa hela konceptet med internet som något annat än underhållning. Men hey, kanske den här debatten kommer göra oss en tjänst, kanske konceptet att vår fysiska verklighet hamnar på nätet i samband med en integritetsdebatt kommer att öppna ögonen på de människor som tidigare tyckt att internet inte riktigt är något som angår dem. Att integritet på nätet är en oviktig fråga eftersom det inte påverkar ”på riktigt”.

Personligen gillar jag tanken på den lilla googlebilen som far runt som en glad liten humla bland spårvagnar och kullerstensgator och hopps innerligt att jag får se den susa runt i sommar.

På tal om roligheter så tycker jag att ni skall ta och kika lite på den här artikeln. Gud så praktiskt det måste vara att kunna skylla sina affärsmisslyckanden på oss hemska pirater, synd bara att det inte går att finna en enda torrent som delar de artister som det här bolaget pratar om. VDn pratar sedan vidare om att det inte går särskilt bra för Itunes och att det enda alternativet då är att det är CD-försäljningen som är det enda rätta.

Jag har sagt de förr och jag säger det igen, A och O för vilket företag som helst är 1) Anpassa dig till marknaden och 2) din produkt är bara värd det andra är villiga att betala för den. Om du tror att du kan tvinga någon att konsumera din produkt ja, då får du lov att lägga ner så är det.

För de som tror att det går att stoppa den tekniska utvecklingen som en marknadsstrategisk lösning har jag två ord: Darwins evolutionsteori.

Tagged with: ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Simon said, on 21 april 2009 at 12:33 e m

    ..Och du har så rätt.

  2. msn00b said, on 21 april 2009 at 12:42 e m

    Eftersom jag tror på självplågeri som konstform så måste jag ju fråga: Håller du med mig i sak eller håller du med om att du borde ha druckit en kopp kaffe innan du läste?

  3. Simon said, on 21 april 2009 at 8:23 e m

    I sak naturligtvis. Man får ju ändå ingen choklad om man säger emot (och har rätt).. 😉

  4. msn00b said, on 21 april 2009 at 9:23 e m

    Men herregud, är vi överrens om någonting?! OMG.
    Ang chokladen har jag redan svarat dig att det där kommer att dröja tills den dagen jag orkar gå in på macs hemsida och ta reda på vilket moderkort du har i din dator, något du inte själv orkade göra trots att datorn faktiskt står hemma hos dig. Så det så. Det kommer men manana manana. Just nu är jag dessutom upptagen med att tycka synd om mig själv eftersom jag är så satans förkyld att jag låter som Darth Vader på tjack.


Kommentera

