Ms. N00b

Bloggar är bättre än soffor, det får plats så många fler besökare

Posted in Uncategorized by msn00b on 08 december 2010

Ganska ofta är det mellan 40 och 50 pers som huserar härinne under en dag (välkomna!), men många är blyga och säger inte ett knyst.

Sluta vara blyga ppl, vilka är ni och hur hittade ni hit?  Tant är nyfiken!

🙂

29 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erika said, on 08 december 2010 at 6:21 e m

    Well, jag minns inte närvarhur egentligen – för tiden har en tendens att leka måndagfredag utan att man hinner med… Men det måste varit genom Liza.

    Väntar fortfarande på drinkar på en balkong – men det löser vi i vår va?

    • msn00b said, on 09 december 2010 at 12:04 e m

      Hell to the yes till drinkar i vår (i hur många år har vi sagt det där nu? Well well, någongång så måste vi ju lyckas få tiill det)

      och jo det var nog via Liz på gamla bloggen tror jag, det var iaf via den länklistan som jag hittade dig 🙂

  2. Miss Baglady said, on 08 december 2010 at 11:20 e m

    Hittade hit via Ninde-Blondinens betraktelser och brukar hänga här ibland… så nu vet du det 🙂

    Och vem jag är, det försöker jag själv komma fram till mer eller mindre dagligen. Mystant på trettio är nog en korrekt beskrivning just nu..

    • msn00b said, on 09 december 2010 at 12:04 e m

      Välkommen! 🙂

  3. Dodgy said, on 09 december 2010 at 10:40 f m

    Tror det var en gång på någon studentfest på chalmers så var du på mig hela tiden och slogs, sen började jag läsa din blogg 😉

    • msn00b said, on 09 december 2010 at 12:02 e m

      Haha mmmm precis så var det, jag tycker mig minnas någonting om en flannellpyamas, Billy Idol, en kohud och lasagneätande på golvet någonstans däremellan också… 😉

      Boom headshot!

      • Dodgy said, on 09 december 2010 at 1:42 e m

        Jo, det ringer en klocka… och väcker väldigt traumatiska minnen om knarrande läderbyxor…. :p

      • msn00b said, on 09 december 2010 at 3:34 e m

        Det låter svettigt tycker jag… fast bombhotet var bäst tycker jag nog allt 😀

  4. Liz said, on 09 december 2010 at 4:13 e m

    GLÖM INTE TREUDDEN!

    • msn00b said, on 09 december 2010 at 5:11 e m

      Jag minns när vi körde ut den konstiga bruden (knark-xxxx) efter att hon hade haft önder låset på toan och du petade henne i rumpan med treudden på vägen ut genom dörren… Ahhh good times good times

  5. Dodgy said, on 09 december 2010 at 4:57 e m

    Haha, hade helt glömt bombhotet. Ah, pölsa i snön med skateskor och läderbyxor.. good times 😉

    • msn00b said, on 09 december 2010 at 5:08 e m

      Jag måste säga att jag är grymt tacksam över att det är skateskorna och inte läderbyxorna som hänger kvar sedan den tiden 🙂

  6. Jane said, on 10 december 2010 at 9:12 f m

    Ja, och så har vi ju mig då också! 🙂 Och jag tycker förresten att du ska spana in hos mig – det väntar ett körsbär på dig där!

    • msn00b said, on 10 december 2010 at 9:48 f m

      Men gud vad söt du är, blev alldeles rörd ju, tack!

  7. Simon said, on 10 december 2010 at 1:06 e m

    Vadå hittade hit? Jag blev tvingad!

    Av vem och varför är visserligen en smula diffust, men om det visar sig att det är möjligt med lukrativ stämningsprocess trots att lidandet varit obefintligt så är det definitivt någon rik fan.

    Eller så väntar jag fortfarande på den där chokladen du är skyldig mig.

    Jag skulle aldrig erkänna något annat. 🙂

    • msn00b said, on 10 december 2010 at 3:00 e m

      jag tycker dina anledningar är jättebäst helt enkelt, dock hävdar jag fortfarande att choklad rimligtvis smälter i Afrikat 😛

  8. royal republic production said, on 10 december 2010 at 11:42 e m

    Hur jag hittade hit är med säkerhet en av 3 olika bloggar. Splittrad, filosofia eller ninde le blonde. Troligtvis det sistnämna, troligtvis inte det mellersta. Minns inte. Vill däremot minnas att du har gjort ett litet avtryck hos mig någongång.

    Lägger in ett litet hej för jag själv brukar vara väldigt nyfiken på vilka det är som läser mina meningslösa blogginlägg. Rent av undra varför inte någon kan ta sig tid att skriva.

    PS Även om dina läsare verkar ha en mer personlig relation så tackar jag aldrig nej till choklad. Vill oxå ha choklad.

    • msn00b said, on 15 december 2010 at 8:59 f m

      Blir glad när du tänker så och bestämmer dig för att göra ett avtryck, jag brukar också undra, samtidigt så kan jag ju vara himskans dålig på att kommentera själv om det är så att bloggskrivaren inte explicit ber om det, vill liksom inte ”tränga sig på”

      • royal said, on 15 december 2010 at 6:51 e m

        bönar och ber….:)

  9. Edward said, on 14 december 2010 at 12:52 e m

    Ehh.. ?

  10. Edward said, on 15 december 2010 at 12:26 e m

    Se vad katten släppat med sig kan man väl säga :P.

    • msn00b said, on 15 december 2010 at 1:47 e m

      haha du är så välkommen så

  11. Edward said, on 15 december 2010 at 1:03 e m

    Vet du vad man blir när man sugen på Micro popcorn? 😀

    Jo man blir: Mikrovågsugn kåt.

    Septembers – Mikrofon kåt låt fast omgjord.

    lyrcis:

    Blowar som ett gäng militanta veganer.
    1200-kattare barnackade skytjackare
    riktiga rimslaktare.
    Respekt till alla snubbar som hängt sen dag ett.
    Ni finns i familjen där mitt blod flyter fett.
    Klä bilder med ord bevittna saker som jag sett.
    För rim faller tätt när jag förklarar vad som gäller
    Som blöta akvareller
    jag börjar pensla, jag flyter med känsla.

    Eyo jag rimmar på från undergroundnivå
    jag siktar mot toppen så långt jag kan nå
    och jag kommer in rullar hårt i stockholmsterräng
    det är titeln jag vill åt
    jag är Mikrovågsugn kåt
    Mikrovågsugn kåt

    jag är Mikrovågsugn kåt
    Mikrovågsugn kåt..
    Mikrovågsugn kåt ..
    jag är Mikrovågsugn kåt.
    Mikrovågsugn kåt
    jag är Mikrovågsugn kåt..

    in kommer steckarn ah.. petter ingen tvekan.

    Mikrovågsugn kåt
    Mikrovågsugn kåt
    jag är Mikrovågsugn kåt..
    Mikrovågsugn kåt ..
    Mikrovågsugn kåt
    jag är Mikrovågsugn kåt
    Mikrovågsugn kåt
    jag är Mikrovågsugn

    • msn00b said, on 15 december 2010 at 1:46 e m

      50 spänn om du ställer upp i uttagningarna till nästa års Idol, please please please PLEASE!

  12. Edward said, on 16 december 2010 at 10:28 f m

    Oj ja är på som fan! 😀 Och sen blir det Ricky Martin på det hela och skade glädje på köpet. http://www.youtube.com/watch?v=vCEvCXuglqo&feature=player_embedded

  13. Ninde said, on 16 december 2010 at 11:11 f m

    Hur jag hittade hit? Minns inte riktigt men har för mig att det var Simons fel. Såg någon smart kommentar av dig inne hos honom o blev nyfiken..eller om du kom över till mig först. Nåt i den stilen.

    • msn00b said, on 16 december 2010 at 3:17 e m

      oh! Nu minns jag! Det var jag som skrev en stalkerkommentar hos dig om att jag hade läst hela din blogg.
      Jag satt på Cisco-certifieringen upp i Stockholm och hade precis insett att jag ville byta karriär och så sträckläste jag din blogg från början till slut istället för att lära mig hur man smartast skapade strukturer och rutiner för att lägga upp ip-ranges i nätverk. Jag tycker fortfarande att det var en helt korrekt informationsprioritering 😀

  14. Ninde said, on 17 december 2010 at 10:50 f m

    Ja just det, så var det ju! Fortfarande lite impad över att du orkat plöja hela bloggen. Inte ens jag har det.. ”helt korrekt imformationsprioriteing” ha ha 🙂


Lämna en kommentar