Ms. N00b

Wednesday, I’m in love

Posted in Uncategorized by msn00b on 17 februari 2010

 

Men alltså ååååå

Jag vill också vara bohem och kantbanda mina skafferihyllor, tycka att det är härligt och avslappnande att baka och göra eget läppbalsam istället för att känna att det är jobbigt att diska efteråt och vaffan jag använder ju inte läppbalsam ändå och stor idé att sätta upp kantband, de fyller ju igen funktion och tråååååk.

Lite med folkhems romantik i mitt liv tror jag vore bra, jag skall bara byta personlighet först.

Och ett litet hus, gärna gammalt och en stor pengapåse på det så att jag slipper frysa ihjäl i det dragiga (men snyggt charmiga!) gamla huset.

Mm faktiskt.

Och så vill jag vara retrochict snygg i huckle. Clara är toksnygg i huckle, jag ser ut som om jag tvättat håret och tagit fel på handduk och gardin. de finns ju! kvinnorna som kan bära upp 50-talsklädseln utan att se ut som att de är fem år och klätt ut sig. Åååå lyckan i att kunna ha ett sådant där klarrött läppstift! Att orka styla sig!

Nåja. Jag är bra på andra saker istället.

4 svar

Prenumerera på kommentarer via RSS.

  1. Gabbi said, on 19 februari 2010 at 9:15 e m

    Åhhh, kul att du läser Clara! Det gör jag med. :)
    Jag älskar hennes nya röda hårfärg för övrigt…
    Kanske man själv vågar prova på’t i nästa liv?
    Hälsningar från norr,
    Gabbi

  2. msn00b said, on 20 februari 2010 at 10:30 f m

    Åhhh du med? Hon är ju så underbar! Och jo, hårfärgen är fantastisk men jag är alldeles för mörk för den färgen tyvärr, däremot är jag oerhört sugen på en mörkare röd nyans om jag bara vågar…

    Hur går det med förberedelserna inför våren förresten? Hur blev trädgårdsplaneringen?

  3. Gabbi said, on 20 februari 2010 at 2:06 e m

    Ja det är ju det där med att våga… tror inte jag passar i rött egentligen. Har för askiga toner i håret och är allmänt gråvit bara. :/
    Trädgårdsplaneringen, tackar som frågar, har jag inte direkt tagit tag i med nån svindlande fart. Mest på drömstadiet än så länge… snön ligger cirka meterdjup på tomten.
    Men jag har sparat din länk om trädet och har börjat så smått längta efter lite fröer som ska ner i jorden längre fram i vår. Tomatfrön, sommarblommor (luktärter är mitt enda måste, samt lite funderingar om vad jag ska ha i mina två pallkragar. Jag funderar också på om mina stackars pelargoner har överlevt i garaget. I think not.
    Hälsningar från soligt och ISKALLT Skellefteå,
    Gabbi

  4. msn00b said, on 20 februari 2010 at 4:08 e m

    ja, jag har ju svårt att säga utan att veta hur du ser ut men vad säger frisören? Och när på året hade du tänkt? Kanske en smultronblond om du känner att röttrött är för drastiskt? Just rött är ju så satans förrädiskt dock och det är det som håller mig tillbaka, det är inte så lätt att bara färga över *suck*

    Jag är grymt avis på din trädgård skall du veta, vår nya lägenhet har världens minsta balkong (men den vetter både åt väster och syd = mycket solbränna pur oi = yay!)så det blir nog bara lite kryddor i balkonglådor i år :-/


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

